Шість послуг, які вам можуть нав'язати в банку

Часто в банку, водночас з оформленням основної послуги, вам можуть пропонувати оформити й додаткові послуги, які потребуватимуть від вас і додаткових витрат за користування ними. Не дайте ввести себе в оману, щоб не витрачати зайвого. На що варто звернути увагу:

1.Страховка.

ЇЇ можуть нав’язати клієнту в таких випадках: банк включає обов'язкову страховку певної страхової компанії до пакета послуг при отриманні кредиту, навіть якщо клієнт бажає застрахуватися в іншій компанії.

Оформлення поліса дозволяє банку захиститися від неповернення грошей. Без страховки кредит можуть просто не видати.

Ви можете не помітити, що вам оформили страховку. Буває, що люди підписують договір про страховку в загальному пакеті документів, просто не підозрюючи про це. Щоб не потрапляти в таку ситуацію, уважно читайте договір.

Страхування не є обов’язковим, якщо ви берете споживчий кредит (не автокредит чи іпотеку), відкриваєте рахунок, робите переказ коштів чи обмінюєте валюту. Тому клієнти мають право відмовитися від страховки. Адже банку заборонено вимагати від клієнта придбання товарів чи послуг, як обов’язкової умови надання банківських послуг. Це норма статті 55 Закону України «Про банки і банківську діяльність». У такому випадку нав'язувати страховку банк не має права, а ось простимулювати вас її оформити – цілком. Припустимо, запропонувати менший відсоток. При довгострокових кредитах економія може бути значною.

Але не поспішайте укладати договір з тією компанією, яку пропонує вам банк. Зазвичай є кілька акредитованих страхових компаній, і ціни у них можуть істотно відрізнятися. Розгляньте варіанти й оберіть вигідний.

2. СМС – інформування.

Ця послуга корисна: вона дозволяє відстежувати стан рахунку і помітити, якщо доступ до нього отримали шахраї. Але зараз у багатьох банків є мобільні додатки, які надсилають push-повідомлення. Вони приходять на той же телефон безкоштовно (або платно – це краще з’ясувати). Крім того, ви можете активно використовувати не всі рахунки, а значить, не потребувати інформування для них.

3. Автоплатіж.

Безперечно, це зручно, коли вам не треба регулярно робити платежі вручну. Але добре, якщо ви погоджуєтеся платити за цю послугу усвідомлено. З’ясуйте вартість послуги заздалегідь.

4. Кредитна історія

У банку вам можуть запропонувати перевірити кредитну історію за гроші. Один раз на рік кредитна історія надається безкоштовно. Для цього потрібно звернутися в бюро кредитних історій, де зберігаються потрібні записи. Все це можна зробити через інтернет.

5. Комісія за послуги банку.

Банк не має права стягувати комісію за оформлення заявки на відкриття рахунку та в інших подібних випадках. Брати гроші можна тільки за самостійні послуги – ті, що приносять додаткову вигоду. Тому банки нерідко пропонують що –небудь ще в комплекті з іншими операціями. Наприклад, отримати кредитну або дебетову карту. За офіційною версією, вони видаються в якості бонусу. Але за обслуговування непотрібного пластику, можливо, доведеться сплачувати комісію. Перевіряйте це.

6. Комісії.

Комісії за операції, без яких неможливо надати послугу, незаконні. Але є і цілком законні комісії. Наприклад, ви вирішили внести достроковий платіж по іпотеці. Згідно з договором, ви повинні повідомити про це банк. Але враховуйте, що цей акт доброї волі – оплачувана послуга. Нав'язаною її називати не завжди правильно, але варто мати це на увазі.

Знайшли помилку? Виділіть текст і натисність Ctrl+Enter