Як протидіяти телефонному шахрайству?

Старі шахрайські схеми працюють і сьогодні. Шахраї телефонують і представляються співробітниками банку. Вони знають про клієнта: прізвище, ім’я та по батькові, паспортні дані. Цю інформацію вони збирають з відкритих джерел: соцмереж та «злитих» баз даних. І є вірогідність того, що наступні запитання сприйматимуться як належне, а коли у вас попросять номер карти або запитають sms-пароль чи cvv-код карти, ви автоматично можете надати свої дані.

Щоб отримати доступ до телефону людини, у багатьох випадках злочинці намагаються видати себе за співробітників банку, активно починають випитувати особисту інформацію та інші дані, щоб нібито зупинити підозрілу транзакцію, просять встановити програму віддаленого управління «TeamViewer».

За допомогою програмного забезпечення «TeamViewer» шахраї можуть побачити SMS із секретним кодом.

Отже, що робити? Як протидіяти телефонному шахрайству і захистити себе від такого виду обману?

У цій ситуації дуже важливо самим проявляти пильність та обачливість, а ми пропонуємо вашій увазі кілька важливих та корисних порад.

У вас з’явилась підозра, що дзвонить шахрай: перервіть розмову та передзвоніть в банк. Наберіть офіційний номер телефону, що зазначений на зворотній стороні картки вручну на смартфоні, або передзвоніть з міського номеру; повідомте працівників банку про те, що трапилось.

Якщо вам надійшов дзвінок від робота: 

  • не передавайте йому ніяких даних;
  • банки використовують чат-ботів тільки для повідомлення інформації клієнтам;
  • банки не використовують чат – ботів для збору клієнтських даних.

Не встановлюйте додаткове програмне забезпечення («TeamViewer») на прохання тих, хто представляється співробітниками банку.

Не повідомляйте особисті дані для входу в інтернет-банкінг: логін, пароль, одноразові паролі з SMS.

Пам’ятайте, що представники банку за жодних обставин не здійснюють телефонні дзвінки своїм діючим та потенційним клієнтам для отримання будь–якої конфіденційної інформації. Встановіть додатковий пароль на доступ до важливих додатків на смартфоні. Пам’ятайте, що слабкий пароль – це легка нажива для шахраїв! Якщо ви все ж потрапили до рук шахрая, зверніться до Департаменту кіберполіції Національної поліції України.

Залишити повідомлення чи оформити запит можна через форму зворотнього зв’язку або на сторінці Департаменту в Facebook. Також на офіційному сайті Департаменту кіберполіції можна перевірити дані осіб чи організацій, зокрема, дізнатись, чи певний номер банківської картки, номер телефону та інтернет-адреса зазначені в базі даних, як такі, що підозрюються у шахрайстві чи причетні до злочинів.

За номером телефону 0800 505 170 можна дізнатися стан розгляду поданого раніше електронного звернення чи отримати консультацію спеціаліста сервісної служби Департаменту. З цією ж метою можна надіслати електронного листа на поштову скриньку: callcenter@cyberpolice.gov.ua.

Інформованість є одним із способів захисту та протидії шахраям, будьте уважні та обережні.

Знайшли помилку? Виділіть текст і натисність Ctrl+Enter