Що таке місселінг та як від нього захиститись?

Місселінг (від англ. Misselling – «неправильний продаж») – тобто недобросовісний продаж, при якому інформація про товар навмисно спотворюється і це, по суті, обман. Це випадки, коли вас навмисно вводять в оману, намагаючись продати не той товар або послугу, які вам насправді потрібні.

Місселінг може включати навмисне приховування інформації про ключові особливості товару чи продукту. Поширення практики місселінгу пояснюється тим, що у короткостроковій перспективі можна підвищити прибуток, наприклад, виконавши план з продажу добровільних страховок. Виможете зустрітися з місселінгом у страхових компаніях, брокерських фірмах, та у будь-яких інших фінансових організаціях. Найчастіше з місселінгом можна зустрітися в банках, коли представник банку:

– пропонує придбати додаткові страхові поліси під час кредитування;

– пропонує оформити банківську картку із платним обслуговуванням;

– переконує відкрити вклади на невигідних умовах, запевняючи у протилежному.

Послуга або продукт, який намагаються вам продати, можуть бути хорошими, але клієнт часто не підозрює, що, наприклад, звертаючись до банку за споживчим кредитом, запропоновані послуги страхування є добровільними.Якщо вас навмисно ввели в оману – це місселінг.

Якщо вам рекомендують продукт, з яким ви раніше не мали справу – не погоджуйтеся відразу. Перед тим як підписати договір – уважно його прочитайте. Знання своїх прав є вашим основним інструментом у протистоянні місселінгу.

Перед відвідуванням банку приділіть особливу увагу договору, попередньо ознайомившись з його текстом на сайті банку або візьміть копію договору у відділенні банку й уважно ознайомтеся з ним. Зверніть увагу на такі моменти:

– на який термін ви укладаєте договір;

– хто є сторонами договору банківського вкладу;

– чи потрапляють ваші вклади під захист Фонду гарантування вкладів фізичних осіб?

– яку суму грошей вам повернуть при достроковому розірванні договору?

– з ким ви укладаєте договір: з самим банком чи з іншою організацією?

Якщо ви укладаєте договір банківського вкладу, в договорі ви повинні бути зазначені як «Вкладник», який укладає договір з «Банком». Якщо ж у договорі ви зазначені як «Клієнт фінансової компанії», чи «Інвестор» – ви маєте справу не з депозитним договором, і не з банком, відповідно, ваші кошти гарантуватися не будуть.

Якщо в договорі немає відповіді на запитання, які вас цікавлять – не соромтесь уточнити інформацію у банківського працівника, в даному випадку не існує незручних запитань. Будьте фінансово грамотними!

Пам’ятайте, якщо ви стикнулися з місселінгом, ви можете звернутися на гарячу лінію НБУ за номером 0 800 505 240 чи на електронну пошту nbu@bank.gov.ua

Знайшли помилку? Виділіть текст і натисність Ctrl+Enter