Фонд гарантування вкладів піддається інформаційній атаці. Минулого тижня у ряді ЗМІ та телеграм-каналів з’явилися абсолютно ідентичні, дослівно передруковані матеріали з посиланням на портал «UBR». Усі публікації вийшли під гучним заголовком із тригерним для України словом «корупція».
Замовна медіа-кампанія проти Фонду гарантування розпочалася з порталу UBR
Заангажованість та незбалансованість цих матеріалів була максимально неприхованою:
- Усі матеріали, що з’явилися на різних сайтах різних видань, мають спільну назву, спільну ілюстрацію і єдиний текст. Що є нетипово для ЗМІ, які борються за аудиторію та змагаються за ексклюзивність своїх матеріалів.
- Усі матеріали цитують «UBR», яке у своїх публікаціях посилається на «неназване анонімне джерело в НАБУ». Тобто поширювана інформація офіційно не підтверджена і не перевірена. А зараз уже сам «UBR» у своїх матеріалах на цю ж тему посилається на інше ЗМІ (!), яке посилається на «UBR» (!).
- Жодне ЗМІ не звернулося до Фонду за офіційним коментарем задля забезпечення дотримання ключового принципу та стандарту незалежної журналістики – балансу думок.
За тими ж «стандартами» портал «UBR» вчора підготував чергову новину, тепер вже «про бюджетні кошти»:
- Чи звернулися журналісти за коментарем до Фонду? Ні.
- Єдині факти, наведені у статті – посилання на систему електронних закупівель Прозорро. Решта – домисли, традиційно вкладені в уста «анонімних джерел».
- Чи містить матеріал коректні дані? Ні, і перекручування починаються уже на етапі звинувачень у розтраті бюджетних коштів Фондом. При цьому редакція та журналіст просто ввели в оману свою аудиторію, адже Фонд гарантування є економічно самостійною установою та відповідно не фінансується державою.
Це, а також наявність емоційно забарвленої лексики, на кшталт «розкрадає», «у схемі відкатів задіяні деякі співробітники Фонду» тощо дають нам привід констатувати, що портал «UBR» систематично поширює неправдиві дані та заангажовану інформацію, єдиною метою яких є відверта дискредитація Фонду.
Використання брудної технології – замовної інформаційної кампанії проти Фонду – було очікуваним і про такий перебіг подій ми заявляли раніше. Сьогодні очевидно, що цей процес розпочався, його замовники і їхні мотиви нам відомі. Проте, вочевидь, вкладені у кампанію бюджети витрачаються нераціонально, зважаючи на якість матеріалів, які публікують виконавці. Настільки неприкритими, непрофесійними та примітивними є ці інформаційні нападки.
Та до яких брудних технологій не вдавалися б зацікавлені особи, Фонд не припинить своєї щоденної роботи, спираючись на закон і керуючись інтересами держави та кредиторів банків, що виводяться з ринку.
Ми вдячні ЗМІ, які дотримуючись правил та професійних стандартів журналістики, не поширюють відверті фейки та замовні матеріали, тим самим відстоюючи правду та захищаючи незалежність журналістики.
Фонд завжди відкритий для коментарів для ЗМІ.